Organiseren:
Plan het succes van je Organisatie

Strategieën, methoden en technieken om je organisatie en personeel efficiënter te laten werken.

31 artikelen

Teamconflicten Oplossen: hoe doe je dit?

Het loopt spaak in het team, maar je kunt je vinger er (nog) niet op leggen. Wat moet je doen om teamconflicten op te lossen? Volg vijf stappen.

Wat zijn de Voordelen van Teamcoaching?

Je bedrijf heeft veel baat bij een team dat topprestaties levert. Teamcoaching kan hierbij helpen, maar hoe? Bekijk de voordelen en ga aan de slag.

Micromanagement: wat zijn de gevolgen voor Teams?

Je houdt je medewerkers zo strak in de gaten dat ze de vrijheid verliezen om productief te zijn? Maak kennis met micromanagement en de gevolgen.

KPI's stellen voor je Team: hoe doe je dat?

Hoe stel je duidelijke KPI’s voor je team? Bepaal eerst een hoofddoel. Ontwerp daarna KPI’s op basis van dit doel. In drie stappen zie je hoe.

Wat is Agile HR en waarom is het belangrijk?

Agile HR is de basis voor elke organisatie die agile wil gaan werken. Je traint HR-medewerkers hierin en zij helpen je verder met de implementatie.

Succesvol Prestatiemanagement: Tips en Voordelen

Wat is prestatiemanagement en wat kan dit proces succesvol maken? Duik meteen in de bijbehorende acties, de extra tips en de voordelen.

Root Cause Analysis: waarom en hoe doe je het?

Een root cause analysis helpt je (productie)processen te verbeteren. Met deze methode vind je namelijk de grondoorzaak of -oorzaken van een probleem.

Wat is de 5 Why's Methode?

De 5 Why’s-methode helpt je om de grondoorzaak van een probleem te achterhalen. Door dit te doen, verbeter je de werkprocessen in je organisatie.

Wat zijn OKR's (Objectives and Key Results)?

Met de OKR-methode leg je duidelijke hoofddoelen voor je organisatie vast. Dit maakt het eenvoudiger voor je medewerkers om een koers te volgen.

Een succesvolle Daily Stand-up Organiseren: Hoe doe je dat?

Een daily stand-up is een dagelijkse vergadering met je team. Hoe organiseer je deze meeting en hoe draagt het bij aan efficiëntie en communicatie?

Wat is de 5S-Methode?

De 5S-methode komt uit de Lean-filosofie. Je gaat voor minimale verspilling van tijd en middelen om tot maximale efficiëntie op de werkvloer te komen...

Wat is Six Sigma?

Met de methode Six Sigma focus je op vermindering van fouten in werkprocessen. Zo kom je tot betere deelproducten en eindproducten voor je klanten.

Wat is Scrum? En hoe werkt het?

Scrum is een steeds vaker voorkomende werkwijze binnen organisaties. Maar hoe werkt dit precies? En wat is het verband met Agile en Lean?

Wat is Lean Management?

Lean Management draait om het versoepelen van bedrijfsprocessen. Wat zijn de speerpunten en waarom is een Lean-mentaliteit zo belangrijk?

Hybride werken: Voor- en Nadelen voor Werkgevers

Wat zijn de voordelen en nadelen van het hybride werken voor jouw bedrijf of organisatie?

Strategische Personeelsplanning (SPP) Organiseren

Strategische personeelsplanning (SPP) houdt in dat je goed kijkt naar je personeelsbestand om de toekomst van je bedrijf te kunnen waarborgen.

Welke Teambuildingactiviteiten kun je organiseren?

Teambuilding versterkt de samenwerking tussen collega's. Maar welke activiteiten kun je binnen of buiten je bedrijf doen?

Waarom is Teambuilding belangrijk? De vijf beste Redenen

Teambuilding is belangrijk om vijf hoofdredenen. Welke redenen dit zijn en hoe ze precies samenhangen?

10 Teambuildingstrategieën voor op de Werkvloer

Hoe maak je van een groep een team dat prettig samenwerkt? Ga aan de slag met de 10 meest concrete strategieën in teambuilding op de werkvloer.

10 Agile Tools voor op de Werkvloer

Om agile te kunnen werken, heb je goede projectmanagement software nodig. Maar uit welke tool kun je kiezen? Bekijk er tien voor een eerste indruk.

Wat is Waarderend Onderzoeken (Appreciative Inquiry)

Wat wil je als bedrijf of organisatie wél bereiken in plaats van níet bereiken? Ontdek het met waarderend onderzoeken ofwel: appreciative inquiry

Wat is Stakeholder Management?

Stakeholder management draait om het goed beheren ('managen') van de verwachtingen en verlangens van belanghebbenden bij een project van je bedrijf.

Wat is Plan Do Check Act (PDCA)?

Plan Do Check Act (PDCA) is een aanpak voor continue verbetering in je bedrijf. Bekijk de basisprincipes en een voorbeeld en ga direct aan de slag!

Agile Werken: 7 Vragen en Antwoorden

Het is een populaire term op de werkvloer: agile. Maar wat is het precies? En hoe en wanneer pas je deze werkwijze toe?

Probleemoplossend vermogen van Team vergroten: 7 Tips

Je wil niet dat je medewerkers voor ieder wissewasje aan je deur staan. Hoe vergroot je hun probleemoplossend vermogen?
Pagina 1 van 2
check