Competenties:
Vaardigheden voor Succes

Identificeer en ontwikkel de kerncompetenties die essentieel zijn voor uitblinken in je huidige en toekomstige rollen.

47 artikelen

Kritisch denken: wat betekent het en hoe train je het?

Bij de term ‘kritisch denken’ trekken sommige mensen hun wenkbrauwen al op. Deze competentie wordt namelijk als negatief gezien en dat is onterech...

Leiderschap: wat betekent het en hoe ontwikkel je het?

Leiderschap gaat over inspiratie, ondersteuning en optimisme. Het is dus zeker de moeite waard om deze competentie eens goed te verkennen.

Strategisch inzicht: wat is het en hoe verkrijg je het?

Strategisch inzicht helpt je bij besluitvorming voor de langetermijnplanning. Deze competentie is zelfs essentieel voor leidinggevenden.

Betrokkenheid: wat houdt het in en hoe werk je eraan?

Voel jij je betrokken bij je werk en je werkgever? Of wil je dit leren? Ontdek wat de competentie ‘betrokkenheid’ is en hoe je dit ontwikkelt.

Ambitie: wat is het en hoe werk je eraan?

Zie je jezelf als ambitieus? Misschien wel, misschien niet. Hier kom je pas achter als je je verdiept in deze informatie over deze competentie.

Probleemoplossend vermogen: wat, hoe en waarom?

Wat betekent het om een probleemoplossend vermogen te hebben? Herken de methoden en de uitdagingen die bij deze competentie horen.

Stressbestendig zijn: wat is het nut en hoe werk je hieraan?

Stressbestendig zijn is een waardevolle competentie voor elk beroep. Wil jij werken aan je stressbestendigheid? Dan ben je hier aan het goede adres!

Plannen en organiseren: hoe doe je dit effectief?

De competentie ‘plannen en organiseren’ heb je gegarandeerd nodig als je belangrijke taken, projecten of evenementen tot in de puntjes wilt regele...

Samenwerken: hoe doe je dit effectief?

De competentie ‘samenwerken’ kom je heel vaak tegen. In veel bedrijven werk je namelijk in teams, ongeacht de branche of sector.

Creativiteit: wat is het en hoe ontwikkel je het?

Creativiteit omvat meer dan kunnen zingen, tekenen of schilderen. Hoe dat zit? Ontdek meer over deze competentie en over hoe je het kunt ontwikkelen.

Doorzettingsvermogen: wat is het en hoe werk je eraan?

Heb jij doorzettingsvermogen en hoe geef je dit vorm? Voor wie twijfelt: hier staat alles wat je moet weten over de ontwikkeling van deze competentie.

Aanpassingsvermogen: wat is het en hoe ontwikkel je het?

Hoe gezond is jouw aanpassingsvermogen? Treed je veranderingen met open armen tegemoet of voel je alleen maar weerstand? Ga het hier na!

Besluitvaardig zijn: wat is het en hoe leer je het?

Besluitvaardig zijn is één van de vele competenties waar je goed in moet oefenen. Hoe je dit doet en wat het je oplevert? Hier kom je er snel achter...

Resultaatgericht werken: hoe doe je dit?

Niet loslaten tot je een doel hebt bereikt: herken je dit? Of wil je juist resultaatgericht leren werken? Ontdek alles over deze competentie.

Initiatief nemen: hoe doe je het en hoe ontwikkel je het?

Jij ziet kansen, stelt ideeën voor en je voert je plannen uit. Is dit initiatief nemen? Jazeker, dus bekijk snel hoe je het leert en hoe je het doet.

HR-gesprekstechnieken: Vragen stellen

Als HR-medewerker besteed je een groot deel van je tijd aan gesprekken voeren. Hoe stel je de juiste vragen?

Professionele E-mailhandtekening maken? Zo doe je dat

Je mailt geregeld met potentiële werkgevers voor een nieuwe baan of opdracht? Ontwerp een professionele e-mailhandtekening om je kansen te vergroten.

Hoe laat je een professioneel Voicemailbericht achter?

Je belt een recruiter voor een baan, maar die neemt niet op. Een professioneel voicemailbericht achterlaten is dan een goed idee. Maar wat zeg je?

Communicatietechniek: zo werkt KLUTS

Miscommunicatie is aan de orde van de dag, ook op de werkvloer. Beperk dit tot een minimum en raak de KLUTS niet kwijt.

DESC: Assertief Communiceren

Je boodschap brengen op een manier die overkomt bij de ander? Daarvoor moet je assertief zijn. DESC helpt je daarbij

Wees een OEN als je Communiceert

Open, Eerlijk en Nieuwsgierig. Het acroniem OEN zegt alles over je communicatiehouding. Waarom zijn deze drie dingen zo belangrijk?

Communicatietips: wees een HELD

In gesprekken waarin de emoties hoog oplopen, is het moeilijk om je hoofd koel te houden. In zulke gevallen zul je een HELD moeten zijn.

Beter communiceren met Gesprekstechniek ANNA

Voor een goed gesprek neem je ANNA mee: Altijd Navragen, Nooit Aannemen.

Besluitvormingstechniek: het BOB-Model

Snel een goed besluit nemen willen we allemaal wel. Het BOB-model helpt hierbij. Hoe pas je dat toe?
Pagina 1 van 2
check