Competenties:
Vaardigheden voor Succes

Identificeer en ontwikkel de kerncompetenties die essentieel zijn voor uitblinken in je huidige en toekomstige rollen.

47 artikelen

Delegeren: wat betekent het en hoe leer je het?

Draag je taken aan anderen over? Of wil je leren hoe dit moet? Delegeren is soms een onmisbare competentie als je snel en efficiënt werk wilt zien.

Netwerken: wat is het en hoe doe je dit effectief?

Netwerken klinkt als iets engs en ingewikkelds, maar het komt vaak als vanzelf tot stand. Check deze competentie en zie hoe je effectief netwerkt.

Sociaal zijn: hoe werk je hieraan?

Sociaal zijn houdt in dat je op een gepaste, positieve manier contact legt met mensen. Maar hoe doe je dit? En hoe ontwikkel je deze competentie?

Ruimdenkend zijn: wat houdt het in en hoe ontwikkel je het?

Ruimdenkendheid is een competentie die voor vrijwel alle functies handig kan zijn. Maar wat houdt het in? En hoe werk je eraan? Je komt er zó achter!

Mondelinge Uitdrukkingsvaardigheid ontwikkelen

Ben jij een goede spreker of denk je dat dit beter kan? Hier staan veel tips voor je klaar om te werken aan je mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.

Schriftelijke Uitdrukkingsvaardigheid: hoe ontwikkel je dit?

Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid is in veel beroepen een onmisbare competentie. Hoe je dit ontwikkelt? De beste tips staan hier verzameld.

Kritisch denken: wat betekent het en hoe train je het?

Bij de term ‘kritisch denken’ trekken sommige mensen hun wenkbrauwen al op. Deze competentie wordt namelijk als negatief gezien en dat is onterech...

Leiderschap: wat betekent het en hoe ontwikkel je het?

Leiderschap gaat over inspiratie, ondersteuning en optimisme. Het is dus zeker de moeite waard om deze competentie eens goed te verkennen.

Strategisch inzicht: wat is het en hoe verkrijg je het?

Strategisch inzicht helpt je bij besluitvorming voor de langetermijnplanning. Deze competentie is zelfs essentieel voor leidinggevenden.

Betrokkenheid: wat houdt het in en hoe werk je eraan?

Voel jij je betrokken bij je werk en je werkgever? Of wil je dit leren? Ontdek wat de competentie ‘betrokkenheid’ is en hoe je dit ontwikkelt.

Ambitie: wat is het en hoe werk je eraan?

Zie je jezelf als ambitieus? Misschien wel, misschien niet. Hier kom je pas achter als je je verdiept in deze informatie over deze competentie.

Probleemoplossend vermogen: wat, hoe en waarom?

Wat betekent het om een probleemoplossend vermogen te hebben? Herken de methoden en de uitdagingen die bij deze competentie horen.

Stressbestendig zijn: wat is het nut en hoe werk je hieraan?

Stressbestendig zijn is een waardevolle competentie voor elk beroep. Wil jij werken aan je stressbestendigheid? Dan ben je hier aan het goede adres!

Plannen en organiseren: hoe doe je dit effectief?

De competentie ‘plannen en organiseren’ heb je gegarandeerd nodig als je belangrijke taken, projecten of evenementen tot in de puntjes wilt regele...

Samenwerken: hoe doe je dit effectief?

De competentie ‘samenwerken’ kom je heel vaak tegen. In veel bedrijven werk je namelijk in teams, ongeacht de branche of sector.

Creativiteit: wat is het en hoe ontwikkel je het?

Creativiteit omvat meer dan kunnen zingen, tekenen of schilderen. Hoe dat zit? Ontdek meer over deze competentie en over hoe je het kunt ontwikkelen.

Doorzettingsvermogen: wat is het en hoe werk je eraan?

Heb jij doorzettingsvermogen en hoe geef je dit vorm? Voor wie twijfelt: hier staat alles wat je moet weten over de ontwikkeling van deze competentie.

Aanpassingsvermogen: wat is het en hoe ontwikkel je het?

Hoe gezond is jouw aanpassingsvermogen? Treed je veranderingen met open armen tegemoet of voel je alleen maar weerstand? Ga het hier na!

Besluitvaardig zijn: wat is het en hoe leer je het?

Besluitvaardig zijn is één van de vele competenties waar je goed in moet oefenen. Hoe je dit doet en wat het je oplevert? Hier kom je er snel achter...

Resultaatgericht werken: hoe doe je dit?

Niet loslaten tot je een doel hebt bereikt: herken je dit? Of wil je juist resultaatgericht leren werken? Ontdek alles over deze competentie.

Initiatief nemen: hoe doe je het en hoe ontwikkel je het?

Jij ziet kansen, stelt ideeën voor en je voert je plannen uit. Is dit initiatief nemen? Jazeker, dus bekijk snel hoe je het leert en hoe je het doet.

HR-gesprekstechnieken: Vragen stellen

Als HR-medewerker besteed je een groot deel van je tijd aan gesprekken voeren. Hoe stel je de juiste vragen?

Professionele E-mailhandtekening maken? Zo doe je dat

Je mailt geregeld met potentiële werkgevers voor een nieuwe baan of opdracht? Ontwerp een professionele e-mailhandtekening om je kansen te vergroten.

Hoe laat je een professioneel Voicemailbericht achter?

Je belt een recruiter voor een baan, maar die neemt niet op. Een professioneel voicemailbericht achterlaten is dan een goed idee. Maar wat zeg je?
Pagina 1 van 2
check